منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

كشور ما جوان زياد دارد. براي اخلاق و رفتار صحيح جوانان چه بايد كرد؟ چگونه مي توان جوانان را از گنداب انحراف سياسي و اخلاقي حفظ كرد؟ كدام قالب مناسب اين كار است؟ من بسيج را مناسب مي دانم بسيج بهترين قالب براي اين منظور است بسيج يك ضرورت براي اين كشور است. دشمن منتظر خاكريز نرم است تا نفوذ كند، هوشيار باشيد. مقام معظم رهبري
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 197
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 203
بازدید ماه : 197
بازدید کل : 16780
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی

ابر برچسب ها

سردار نقدي در جمع فرماندهان بسيج سمنان: ظلمهاى آمريكا در جنايات غزه گريبان آمريكا را در فرگوسن گرفته و به اين سادگى رها نخواهد كرد.

 

خبرگزاری بسیچ-گروه جهاد و مقاومت: سردار نقدي در جمع فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت استان سمنان در اردوگاه ولايت شهميرزاد، به نا آرامي هاي گسترده در آمريكا اشاره كرد و گفت: آنچه در آمريكا مي گذرد، صرفا اعتراض به كشته شدن يك سياه پوست در يك نقطه آمريكا نيست، چنين حادثه اي نمي تواند مردم دويست شهر را برانگيزد و به خيابان ها بكشد؛ اعتراضات دامنه دار و تداوم آن در صدها شهر، گوياي عمق جنايات نژاد پرستانه رژيم آمريكاست.



رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به ديكتاتوري رسانه اي آمريكايي صهيونيستي در جهان تشريح كرد: رژيم آمريكا با در اختيار داشتن بخش اعظم رسانه هاي خبري اصلي جهان سانسور سنگيني اعمال مي كند و متاسفانه ما هم از لحاظ بازتاب اخبار داخلي آمريكا به رسانه هاي بزرگ استكباري وابسته ايم و به منابع كوچك و مستقل اعتنا نمي كنيم.



جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج رفتار دستگاه حاكمه آمريكا را نژاد پرستانه خواند و تاكيد كرد: رفتار نژاد پرستانه ي آمريكا با سياه پوستان و اسپانيايي تبارها كه جمعا ۳۵ درصد جامعه آمريكا را تشكيل مي دهند بسيار خشن و غير انساني است و اين واكنش هاي دامنه دار از عمق خشونت هاي اين رژيم حكايت مي كند.



وي با بيان آمار تركيب جمعيت زندانيان در آمريكا ادامه داد: بيشتر از ۴۰ درصد از زندانيان آمريكايي سياه پوست هستند در حالي كه جمعيت آنها ۱۳ درصد جمعيت آمريكاست، يعني ميزان زندانيان سياه پوست به نسبت كل جمعيتشان سه برابر بيشتر از حد اعتدال است.



رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به آمار بالاي قتل سياه پوستان باسلاح گرم تصريح كرد: به طور متوسط در هر  بيست و هشت ساعت، یک سياه پوست در آمریکا به ضرب گلوله كشته مي شود.



وي در خصوص برخورد تبعيض آميز رژيم آمريكا در رسيدگي به جرم پليس قاتل فرد سياه پوست افزود: رژيم آمريكا از سرعت بخشيدن به محاكمه افسر پليس كه ظلم آشكاري را در حق سياه پوستان رواداشته، سر باز مي زند؛ اينها علائمي است كه نشان مي دهد اعتراضات مردم به چنين رژيمي پايان نخواهد يافت.



در انتها سردار نقدي ظلم بزرگ آمريكا در جريان واقعه فرگوسن و حمايت همه جانبه از جنايات رژيم كودك كش صهيونيستي كه عليه مردم بي دفاع به ويژه كودكان شهيد غزه روا داشته را به هم مرتبط دانست و تاكيد كرد: اين ظلم ها كه نماد بزرگ خود را در حمايت مستقيم و دخالت در كودك كشي غزه ديديم گريبان آمريكا را گرفته و رها نخواهد كرد.




برچسب ها :

آقا سلام مركز توانبخشي جانبازان كجاست؟(همين جاكه فلج ها ورواني ها رو نگه ميدارن؟انتهاي همين كوچه است....)

شوكه شدم وقتي شنيدم....

داخل كه مي روي قسمت اعصاب وروان،احساس ميكني هنوز ابر آتش تير وگلوله روي سرت است...

هنوز هر سه ثانيه يكي از روي تخت خيز مي پرد....

هنوز يكي را مي بيني بالباس لجني دارد سينه خيز روي زمين مي رود تا مين ها را خنثي كند.....

آقا اسماعيل تلفن آسايشگاه را سفت چسبيده بود و فرياد مي زد پس نيروها كجا هستن؟؟بچه ها قيچي شدند....

محمد آقا را مي بينم كه دارد دمپايي سفيد بچه ها را واكس سياه مي زند.....

انگار زمان جنگ كفاش جبهه بوده......

وارد سالن آسايشگاه كه مي شوي يكي دوان دوان سمتت مي آيد وحال امام خميني(ره)را ازت مي پرسد......

مي گويد سلامش را به امام برسانم بگويم بچه ها ايستاده اند........

اينجا هنوز بوي كربلا 5 مياد..........

با گريه خارج ميشوم از آسايشگاه وبه هياهوي شهر باز مي گردم.........

يكي جلوي درب آسايشگاه تيكه مي اندازد كه آقا سمهيه بنزين ات را گرفتي؟؟؟؟؟؟

شادي روح وآرامش حال همه جانبازاي موج گرفته كه موج گرفتشون تايك سري موج سواري كنن صلوات....




برچسب ها :

آپلود عکس

آپلود عکس

 

آپلود عکس

 

آپلود عکس

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه كنيد.




برچسب ها :
 
 

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور: باید مراقب توطئه دشمن باشیم تا توجه ما را به آدرس اشتباه معطوف نکند، سلاح هسته‌ایی هیاهوی دشمن برای غفلت ما از مباحث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، سردار حسین بهشتی، رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، امروز(30 مرداد) در همایش روز جهانی مسجد و تکریم از خادمان طرح تلاوت نور در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء(صل الله علیه و اله) استان گیلان ، با تاکید بر توسعه فرهنگی دینی، علوی و فاطمی در جامعه به ویژه در قشر جوان گفت: دفاع مقدس یک خاکریز مشخص و سلاح مشخص برای مبارزه داشت اما امروزه در تهاجم فرهنگی مرزها مشخص نیست و دشمن به خانه، مدرسه و محله‌ها نفوذ کرده است.
وی با بیان اینکه مقابله با دشمن نیازمند استفاده از ظرفیت مساجد است، افزود: سلاح ما در این جنگ ابزار اعتقادی، سیره پیامبر و قرآن و عترت است.
بهشتی ادامه داد: باید بپذیریم که توسعه فرهنگ اسلامی تنها توسط دستگاه‌ها محقق نمی‌شود بلکه مسجد نهاد مردمی و خودجوش است که در محله‌ها تاثیرگذار است.
گسترش انقلاب اسلامی در جهان در گرو حفاظت از مساجد است وی با بیان اینکه گسترش انقلاب اسلامی در جهان در گرو حفاظت از مساجد است، تاکید کرد: باید دغدغه‌های مسئولان فرهنگی تبدیل به یک خروجی و تلاش سازمان یافته شود.
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به تلاش دشمن در مقابله با تشیع تصریح کرد: تلاش دشمن فروکشیدن پرچم تشیع در ایران اسلامی است و این پرچم تا زمانیکه مساجد با حضور پرشور و مستمر آحاد جامعه در میدان حضور داشته باشند میسر نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه باید جوانان و دغدغه‌های آنان را بشناسیم افزود: لایه‌های اجتماعی و اقشار با هم تفاوت دارند و اگر مخاطب خود را به خوبی نشناخته و با نیازمندی‌هایش آشنا نباشیم سرمایه گذاری ما قطعا اثر بخش نخواهد بود. سلاح اصلی ملت ایران مساجد هستند
سردار بهشتی بابیان اینکه بخش اعظم فعالیت بسیج بر جوانان است که بازوی خوبی برای ائمه جماعات در مساجد هستند، اذعان کرد: باید مراقب توطئه دشمن باشیم تا توجه ما را به آدرس اشتباه معطوف نکند، سلاح هسته‌ایی هیاهوی دشمن برای غفلت ما از مباحث فرهنگی است.
وی اضافه کرد: سلاح اصلی ملت ایران مساجد هستند و باید با تمرکز بیشتری برانجام فعالیت‌های فرهنگی در مساجد اقدام کنیم.
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، با بیان اینکه نیازمند آموزش و مهارت هستیم، تصریح کرد: ما امروز در جهان قدرتمند هستیم اما این راهبرد نیست بلکه ابزاری است که باید در اختیار فرد مومن قرار گیرد و سلاح ما تفکر اسلامی است که در جنگ و برخورد با اسرای عراقی آن را ثابت کردیم.
وی تصریح کرد: باید در جای جای این جنگ فرهنگی، اخلاق اسلامی را نشر دهیم تا جوانان ما با بزرگان خود با تکریم رفتار کنند و جای تاسف است که به خاطر اختلاف سلایق در محله‌های پرشور مردم از مسجد دور شوند. بهشتی با بیان اینکه جبهه اصلی ما تقویت مساجد و پایگاه‌های مقاومت است، تاکید کرد: کارشناسان آمریکایی اعتراف کردند که برای مقابله با تفکر اسلامی تشیع و ایرانی هزینه‌های بسیار کرده و برنامه ریزی‌ها می‌کنند اما در ایامی مانند شب‌های قدر، محرم و صفر و تاسوعا و عاشورا تمام رشته‌های ما پنبه می‌شود و این نشان دهنده این ظرفیت است و ما باید از این ظرفیت که دشمن را بهت زده کرده با خدمات رسانی به مردم نهایت بهره را ببریم.
در ادامه این مراسم از 20 نفر از فرماندهان پایگاه‌های محلات، قاریان و تالیان طرح تلاوت نور تجلیل شد.




برچسب ها :
 
 
مراسم استقبال از دو شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس با حضور گسترده مردم و مسؤولان در فرودگاه زابل برگزار شد.
 
سیستان به بوی شهدای گمنام عطر آگین شد
سیستان به بوی شهدای گمنام عطر آگین شد
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت عصر هامون مراسم استقبال از دو شهید گمنام 8 سال دوران دفاع مقدس، با حضور مسؤولان نظامی و انتظامی، اجرایی و فرهنگی سیستان و جمعی از اقشار گوناگون مردم به ویژه خانواده های شهدا در فرودگاه زابل برگزار شد.

پیکر پاک این دو شهید گمنام پس از استقبال رسمی، به شهرستان نیمروز منتقل شد و مراسم تشییع و خاکسپاری، جمعه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهرستان نیمروز برگزار می شود.

حمزه دهقان ، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، در این باره در جمع خبرنگاران، گفت:پيكر مطهر اين شهداي گمنام روز پنج‌شنبه از طريق پرواز تهران ـ زابل وارد استان شده و براي تدفين به شهرستان نيمروز منتقل مي‌شود.
وی، با بیان این که مراسم تشییع این دو شهید گمنام با حضور اقشار گوناگون مردم، روز جمعه، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و همراه با دعای ندبه در سپاه ناحیه شهرستان نیمروز، برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اکنون پیکر پاک این دو شهید گمنام در مجتمع سردار لکزایی مستقر بوده و مراسم شب وداع با برگزاری دعای کمیل در این مجتمع برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: یکی از شهدا 19 ساله و دیگری 30 ساله است که در منطقه عملیاتی جزیره مجنون تفحص شده اند که روز جمعه با حضور همه مردم شهیدپرور این شهرستان به خاک سپرده خواهند شد.

دهقان یادآور شد: نشست های هماهنگی برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین این 2 شهید گمنام با حضور گسترده مردم استان، مسؤولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی در پایان از عموم مردم شهید پرور استان برای شرکت در آیین تشیع و تدفین این شهدای گمنام دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام/9031
 

 



برچسب ها :

باسلام واحترام

پايگاه شهيد ابراهيمي بابرگزاري برنامه اردو حلقه هاي صالحين شهيدآسوده(دبيرستان)وهمچنين حلقه صالحين راهنمايي وشوراي پايگاه را كه به پيشنهاد فرمانده پايگاه بسيج شهيد ابراهيمي وموافقت فرمانده محترم ناحيه بسيج شهرستان هامون رسيده است در روز:پنج شنبه مورخ:23/5/93  ازساعت:17  لغايت:29/5/93  روز:چهارشنبه به مقصد مشهد مقدس برگزار نمايد.

انشاا... در قسمت بعد تصاويري از اردو حلقه هاي صالحين براي دوستان قرار مي دهيم.  




برچسب ها :
امورفرهنگي وسياسي پايگاه شهيد ابراهيمي

عکس‌نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در جمع لشکر خوبان

 

سال ۱۳۶۷ و پس از عملیات مرصاد، زمزمه‌هایی در لشکر ۳۱ عاشورا به‌وجود آمد که احتمال دارد آقای خامنه‌ای، رئیس‌جمهور وقت به پادگان لشکر بیایند. پادگان لشکر ۳۱ عاشورا در ۱۵ کیلومتری دزفول قرار داشت؛ پادگانی که مهندسی ساخت آن را شهید مهدی باکری انجام داده بود. من داشتم به پادگان فرماندهی می‌رفتم که متوجه شدم مجموعه ماشین‌هایی وارد لشکر شدند. سرعت را کم کردم تا غبار جاده بخوابد و ماشین‌ها بتوانند از ما سبقت بگیرند. از آینه نگاه می‌کردم که متوجه شدم در ماشین اولی آقای خامنه‌ای نشسته‌اند. من راهنما زدم که بفرمایید جلو؛ آقا قبول نکردند و اشاره کردند که به مسیر خود ادامه بدهیم. بعد که به محل پادگان فرماندهی رسیدیم، خدمت آقا رفتیم و سلام و احوال‌پرسی کردیم.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24160/C/13920716_0124160.jpg

به فرمانده‌ی گردان ما خبر دادند که امشب با توجه به حضور آقای خامنه‌ای، بچه‌های رده‌های بالای فرماندهی برای جلسه به حسینیه‌ی فرماندهی بیایند. من هم با دوربینم رفتم. وارد حسینیه که شدم، دیدم آقا نشسته‌اند و در کنار ایشان هم سرلشکر سلیمی حضور دارد. دو روز به تاسوعای حسینی مانده بود. شام را خوردیم و بعد از آن مراسم عزاداری شروع شد. بچه‌ها کنار آقا حلقه‌ی عزاداری تشکیل دادند و شروع به سینه‌زنی کردند. آقا هم سینه‌زنی می‌کردند که من از این لحظات چند عکس گرفتم.

پس از اتمام عزاداری آقا یک مقداری درباره‌ی سیره و تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام صحبت کردند و گفتند که من از این عزاداری سیر نشدم. فرمودند: من می‌روم منطقه و اگر فرصت شد، روز تاسوعا برمی‌گردم. روز تاسوعا ایشان مجدداً به پادگان شهید باکری برگشتند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24156/C/13920715_0524156.jpg



برچسب ها :

وشنبه, 1393/05/20 - 13:08 توسط:خادم الشهدا2

بیانیه سازمان بسیج مساجد و محلات به مناسبت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات سال 93

سازمان بسیج مساجد و محلات به مناسبت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات بیانیه ای به شرح ذیل منتشر نمود.
بسم الله الرحمن الرحیم
21آگوست 1969میلادی برابر با 30مرداد ماه ،روز به آتش کشیدن قبله اول مسلمین جهان به دست رژیم منحوس صهیونیستی است که به همت جمهوری اسلامی ایران ، به عنوان روز جهانی مسجد در تاریخ ثبت ومعرفی شدو فرصتی مهیا گردید تا علاوه بر ترسیم واقعی چهره خبیث و خونخوار صهیونسیم جهانی که این روزها اقدامات فجیع و وحشتناک در غزه و در صفحه تاریخ رقم می زند، توجه جهانیان خصوصا دنیای اسلام معطوف مساجد ، این پایگاه مقدس و وحدت بخش گردد .
براستی نگاهی گذرا و عمیق به تاریخ اسلام به ویژه دوران پر برکت نبی مکرم اسلام (ص) نقش برجسته و جایگاه با عظمت مسجد در اجتماع مسلمانان، در زمان تشکیل حکومت و جامعه اسلامی با محوریت مسجد النبی (ص) به دست مبارک رسول مکرم و پیامبر اعظم (ص) حائز اهمیت و ممتاز است که معمار کبیر انقلای اسلامی (ره) بیانات گوهر باری در خصوص اهمیت مسجد ایرادفرمودند :
« اسلام از زمان پیامبر(ص) حکومت تشکیل داده است، قوای نظامی و انتظامی داشته است در سیاست دخالت می کرده و مسجدالنبی مرکز سیاست اسلامی بوده و ثقل قدرت اسلامی»
مسجد سنگر مقدس ودژ مستحکم انقلاب اسلامی درتمام مراحل و مقاطع گوناگون این انقلاب بوده است . دربیداری اسلامی منطقه وبرای جلوگیری از این الگوی ارزشمند، طرح تخریب مساجد کشور های اسلامی در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت، چرا که ابلهان زمانه نیز فهمیده اند از دل پاک و با صفای مسجد است که انسانهای پاک وشهاد طلب می روید و با حضور گرم میلیون ها انسان مومن و فداکار ، اسلام ناب واقعی شکل خواهد گرفت و کاخ های ظلم و کفر ، یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی برای همیشه نیست و نابود خواهدگشت.
از دل مسجد، شجره طیبه بسیج رویید که امام خامنه ای(مدظله العالی) در این خصوص می فرماید: « حضور جوانان و روحیه های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده پو و لبریز از امید سازد.»
بحمدالله امروز نیز با استفاده از روشهای بدیع، خصوصا در حوزه تربیتی و آموزشی، و با تشکیل حلقه های تربیتی صالحین در مساجد با کمک و هدایت ائمه جماعت،سرگروه ها و مربیان گام های موثری جهت رشد و ارتقاء معنوی بسیجیان و نزدیک شدن مساجد به طراز اسلامی برداشته شده است.
سازمان بسیج مساجد محلات به نمایندگی از میلیونها بسیجی مخلص عضوءخود در پایگاه های مقاومت بسیج ، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد وروز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه وعظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصا ایران اسلامی، از همه مسئولین و دست اندرکاران مصرانه می خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام القرای اسلام و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) از هیچ تلاش و کوشش دریغ نورزند.
( سازمان بسیج مساجد و محلات مردادماه1393)




برچسب ها :

چرا فلسطین مسأله اصلی دنیای اسلام است؟

 

مسأله فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه از مسائل راهبردی نظام جمهوری اسلامی بوده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسأله اول امت اسلامی را مسأله فلسطین می‌دانند. در ادامه بخشی از دلایل اصلی بودن مسأله فلسطین از نگاه رهبر انقلاب اسلامی آورده شده است:
 
 

* مسأله غزه قضیه اول دنیای انسانیت است
امروز قضیه‌ى اول جهان اسلام قضیه‌ى غزه است؛ شاید بشود گفت قضیه‌ى اول دنیاى انسانیت، قضیه‌ى غزه است. سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است؛ چه کسى مظلوم‌تر از کودکان معصومى که در این حملات جان خود را مظلومانه از دست دادند؟ چه کسى مظلوم‌تر از مادرانى که فرزندان خودشان را در آغوش خودشان گرفتند و به چشم خود مرگ و پرپر زدن آنها را مشاهده کردند؟ رژیمِ غاصبِ صهیونیستِ کافر، دست به چنین جنایاتى زده است امروز در مقابل چشم بشریت و انسانیت؛ بشریت باید عکس‌العمل نشان بدهد. ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
 

* ۸ دلیل برای اصلی بودن مسأله فلسطین در دنیای اسلام
فلسطین، مسئله‌ی اول در میان همه‌ی موضوعات مشترک کشورهای اسلامی است. مشخصات منحصر به فردی در این مسئله وجود دارد:
 اول این که یک کشور مسلمان از ملت آن، غصب و به بیگانگانی که از کشورهای گوناگون گردآوری شده و جامعه‌ای جعلی و موزائیکی تشکیل داده‌اند، سپرده شده است.
 دوم این که این حادثه‌ی بی‌سابقه در تاریخ، با کشتار و جنایت و ظلم و اهانت مستمر انجام گرفته است.
 سوم آن که قبله‌ی اول مسلمانان و بسیاری از مراکز محترم دینی که در این کشور قرار دارد، به تخریب و توهین و زوال تهدید شده است.
 

 چهارم آن که این دولت و جامعه‌ی جعلی در حساسترین نقطه‌ی جهان اسلام، از آغاز تاکنون، نقش یک پایگاه نظامی و امنیتی و سیاسی را برای دولتهای استکباری بازی کرده و محور غرب استعماری که به علل گوناگون، دشمن اتحاد و اعتلاء و پیشرفت کشورهای اسلامی است، از آن همواره چون خنجری در پهلوی امت اسلامی استفاده کرده است.
 پنجم آن که صهیونیسم که خطر اخلاقی و سیاسی و اقتصادی بزرگی برای جامعه‌ی بشری است، این جای پا را وسیله‌ای و نقطه‌ی اتکائی برای گسترش نفوذ و سلطه‌ی خود در جهان قرار داده است.
 نکات دیگری را هم میتوان بر اینها افزود: هزینه‌ی مالی و انسانیِ سنگینی که کشورهای اسلامی تاکنون پرداخته‌اند. اشتغال ذهنی دولتها و ملتهای مسلمان. رنج میلیونها آواره‌ی فلسطینی، که بسیاری از آنان پس از شش دهه هنوز در اردوگاه‌ها زندگی میکنند. انقطاع تاریخ یک کانون مهمِ تمدنی در جهان اسلام و الی غیر ذلک. ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
 

* اتفاق نظر همه مذاهب اسلامی و جریانات ملی بر ایستادگی مقابل رژیم صهیونیستی
از ۶۰ سال پیش تاکنون داغى‌‌بزرگتر از غصب کشور فلسطین بر دل امت اسلامى نهاده نشده است. فاجعه‌‌ى فلسطین از روز اوّل تاکنون، ترکیبى از کشتار و ترور و ویرانگرى و غصب و تعرض به مقدسات اسلامى بوده است. وجوب ایستادگى و مبارزه در برابر این دشمن حربى و غاصب، مورد اتفاق همه‌‌ى مذاهب اسلامى و محلّ اجماع همه‌‌ى جریانات صادق و سالمِ ملّى بوده است. هر جریانى در کشورهاى اسلامى که این وظیفه‌‌ى دینى و ملى را به ملاحظه‌‌ى خواست تحکّم‌‌آمیز آمریکا یا به بهانه‌‌ى توجیه‌‌هاى غیرمنطقى، به دست فراموشى بسپارد، نباید انتظار داشته باشد که به چشم وفادارى به اسلام یا صداقت در ادعاى میهن‌‌دوستى به او نگریسته شود. این یک محک است. هر کس شعار آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌‌ى مقاومت پشت کند، متهم است. امت اسلامى باید در همه جا و همه وقت، این معیار و شاخصِ نمایان و اساسى را در مدنظر داشته باشد. ۱۳۹۲/۰۲/۰۹

* مقابله با اسرائیل جزو مصالح همه کشورهای آزاد است
نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسأله‌ای است که با مصالح ملتهای این منطقه - از جمله با مصالح کشور عزیز ما ایران - سرو کار دارد. کسانی که از روز اوّلِ انقلاب، یکی از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهیونیستها قرار دادند، با محاسبه این کار را کردند. این برنامه، طبق مصالح کشور و مصالح عمومی جمهوری اسلامی و مردم ایران انتخاب شده است. در کشورهای دیگر نیز همین‌طور است. همه روشنفکران کشورهای اسلامی، همه سیاستمداران آزاداندیش، همه آنهایی که دستشان در حنای استکبارىِ امریکا رنگ نگرفته است، معتقدند که باید با اسرائیل مقابله کرد؛ یعنی این را جزو مصالح کشورشان میدانند.
برای آن دولت غاصبِ دروغىِ جعلی، مسأله فلسطین، یک مسأله داخلی نیست؛ یک مسأله‌ی اساسىِ بین‌المللی است. آنچه که اهمیت دارد، این است که نسل جدید فلسطینی حقیقت را دریافته است. کدام حقیقت را؟ این حقیقت را که اگر بخواهد بر این زبونی و خواری و تحقیر و فشاری که بر او تحمیل میشود، فائق آید، راهش مبارزه و مقابله است؛ راهش رفتن پشت میز مذاکره نیست، که مذاکره کننده‌گان هم چیزی گیرشان نیامد. ۱۳۷۹/۰۹/۲۵
 

* امام خمینی دفاع از مردم مظلوم فلسطین را مسئله اصلی می‌دانست
 
امام هیچ وقت به خاطر ملاحظه‌ی زورگویان عالم، از دفاع از مظلومین عالم دست نکشید. امام در طول زمان از مسئله‌ی فلسطین به عنوان یک مسئله‌ی اصلی یاد کرد. امام صریحا در وصیتنامه و بیانات خود به ندای یا للمسلمین ملتهای مظلوم اهمیت میدهد؛ دفاع صریح از حقوق مظلومین، دفاع صریح از حقوق ملت فلسطین و هر ملت مظلوم دیگر. این روش امام است؛ این خط امام است؛ این شیوه‌ی امام و این توصیه و وصیت امام است. خوشبختانه این روش را ملت ایران و مسئولین کشور دنبال کردند و سی سال است که در هر میدانی که شما ملت ایران با استکبار آمریکا مواجه شدید، شما پیروز شدید و دشمن شما مغلوب و دچار باخت شد. ۱۳۸۷/۰۳/۱۴

 

 
 
 



برچسب ها :

عید فطر فرصتی برای ترویج فرهنگ مسجد رمضان محور

پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجدومحلات به نقل از شبستان ، حجت الاسلام «کرمانی»، امام جماعت مسجد جامع شهرک امید با اشاره به دستاوردهای روحی و معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: فضای خاص ماه مبارک همچنین ارتباطی که بنده در این ماه با پروردگار خود برقرار می کند می تواند پشتوانه عبادی محکمی در طول سال محسوب شود.

وی ادامه داد: چنین حالات معنوی قبل از هرچیز باید مورد توجه روزه دار باشد، البته نمی توان چنین انتظاری داشت که این چنین دستاوردی تام و تمام در کل سال وجود داشته باشد اما طبیعتا ظرفیت ماه مبارک به گونه ای است که ناخودآگاه تغییرات محسوسی را در فرد ایجاد می کند پس باید نسبت به حفظ این ماهیت عبادی قبل از هرچیز شخص روزه دار دغدغه مند باشد.

امام جماعت مسجد جامع شهرک امید تصریح کرد: در راستای نیل به هدف یاد شده باید چند رویکرد مدنظر قرار گیرد، باید فضایی که در ماه مبارک رمضان حاصل می شود از سوی رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد چراکه طی این ماه برنامه های رادیو و تلویزیون منطبق با فضای این ماه است، برای مثال پخش تلاوت های جمعی از شبکه های مختلف صدا وسیما به صورت یک روال در طول سی روز ماه رمضان مورد توجه است، به نظر می رسد ادامه و همچنین استمرار این چنین رویکردی در سطح رسانه ملی می تواند حال و هوای رمضان را در ماه های آتی سال حفظ کند.

وی افزود: در فضای اجتماع نیز مساجد مسئولیت سنگینی دارند، در واقع با توجه به اینکه طی ماه مبارک مساجد محور برنامه های عبادی روزه داران محسوب شده و عموما حضور در مساجد دراین ماه افزایش می یابد بنابراین متولیان مسجد باید برخی برنامه هایی که در طول ماه رمضان در مساجد جاری بود در روالی مشخص ادامه دهند که از جمله آنها برپایی جلسات مستمر پرسش و پاسخ دینی به ویژه با حضور جوانان محل است.

حجت الاسلام کرمانی گفت: به نظر من روز عید فطر زمان بسیارمناسبی برای زنده نگاه داشتن ماه رمضان تا سال آینده است، روز عید فطر مردم با حضور چشمگیر خود نماز را اقامه می کنند و بسیاری از افراد که شاید در طول سال یکبار هم به مسجد نیایند برای اقامه نماز عید به سوی مساجد روانه می شوند بنابراین وظیفه ائمه جماعات است که درطول خطبه های نماز عید به ویژگی های ماه رمضان اشاره کرده و خودسازی ایجاد شده در این ماه را به مثابه فرصتی برای خودسازی مستمر با پشتوانه و ماهیت دینی در طول سال مورد توجه قرار دهند و مردم حاضر را در راستای حفظ حالات و فضای معنوی این ماه سفارش کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مساجد کشور برنامه «تلاوت نور» را در ایام سال در دستور کاری خود قرار داده اند گفت: با توجه به اینکه چندسالی است که بحث کرسی تلاوت در مساجد راه افتاده است به نظر می رسد حضور قاریان ممتاز و بین المللی در مساجد می تواند اقدامی برای حفظ حال و هوای رمضان در مساجد باشد ضمن اینکه مردم همواره شنیدن آیات قرآن با صوت زیبا را ارج می نهند.

حجت الاسلام کرمانی همچنین با اشاره به احیا و افزایش کارکرد مساجد، اظهار کرد: اساسا با توجه به رویکرد صدر اسلام نسبت به مساجد و جایگاه ویژه ای که در دین مبین اسلام برای مساجد تعریف شده است، مسجد باید محورامورات امت اسلام ق رار گیرد بنابراین احیا و افزایش کارکردهای مساجد در گرو تعریف وظایفی است که در گذشته به عهده مساجد بود.

وی گفت: محوریت مسجد در سطح شهر در گذشته ای نه چندان دور سبب می شد تا مسجد مرکز مراجعات مردم باشد و مسایل اجتماعی در مکان مقدس مسجد رفع شود هرچند که امروز با توجه به پیچیدگی ها و مسایل اجتماعی به نظر می رسد برای احیای این مساله باید مساجد در حوزه های مختلفی فعال باشند و مراکز مشاوره را فعال کنند و در حوزه هایی چون امور تربیتی، اخلاقی و قضایی قابلیت ارایه مشاوره داشته باشند.

امام جماعت مسجد جامع شهرک امید گفت: موارد یاد شده در واقع بخشی از ویژگی های مسجد طراز است، در تعریف مسجد طراز می توان چنین عنوان کرد که چنین مسجدی در همه جوانب زندگی اجتماعی مردم حضور دارد و به گونه ای عمل می کند که مردم چنین مسجدی را پایگاه خود قرار می دهند.

وی در پایان گفت: برنامه های مسجد باید به گونه ای باشد که برای همه اقشار جامعه ب فعالیت های تعریف شده ای را ارایه دهد چراکه در این صورت است که مسجد در همه جوانب زندگی مردم حضور می یابد ضمن اینکه چنین مسجدی مورد تایید روایات اسلامی است.




برچسب ها :


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد